Το anakata.gr χρησιμοποιεί cookies για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του. Επίσης, κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση του anakata.gr στους συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων και ειδκότερα στην google.

ΑΝΑΚΑΤΑ
0
0
0
s2sdefault

Το να χρησιμοποιούμε χαρούμενα emoticon στα εταιρικά emails, μοιάζει με τον πλέον εύκολο τρόπο να εμφανιζόμαστε φιλικοί και προσεγγίσιμοι στον παραλήπτη του μηνύματος, σωστά;

Λάθος, καθώς σύμφωνα με μια νέα έρευνα, η χρήση του γνωστού «:)» στο τέλος μιας πρότασης σε ένα εργασιακό email, αφήνει περισσότερο αρνητική εντύπωση παρά θετική.

EMOJIS

Η έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε στο Social Psychological and Personality Science, ανακάλυψε πως το να βάζεις ένα χαμογελαστό emoticon σε ένα επίσημο email που έχει να κάνει με δουλειά, μειώνει την αντίληψη που έχει ο παραλήπτης για εμάς σχετικά με τις ικανότητές μας. Επίσης, δεν αυξάνει την αίσθηση οικειότητας και φιλικότητας, όπως μπορεί να πιστεύουμε.

Τα εν λόγω αποτελέσματα παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την αποτελεσματικότητά μας και την εικόνα που έχουν οι άλλοι για εμάς. Δείχνουν πως το ψηφιακό υλικό που χρησιμοποιούμε δεν είναι σημαντικό μόνο για την επαγγελματική αλληλογραφία μας αλλά, σύμφωνα με τους ερευνητές, μπορεί επίσης να επηρεάσει το αν οι άλλοι άνθρωποι μπορούν να μας εμπιστευτούν, ενώ αποκαλύπτει και μια ελαφρά μεροληψία βάσει φύλου.

Οι ερευνητές διεξήγαγαν πολλά πειράματα σε περισσότερους από 500 συμμετέχοντες από 29 χώρες, προκειμένου να καταλήξουν στα τελικά συμπεράσματα.

Στο πρώτο πείραμα, έδειξαν στους συμμετέχοντες ένα εργασιακό email από έναν άγνωστο αποστολέα. Κάποιοι συμμετέχοντες διάβασαν emails που περιείχαν χαμογελαστά emoticons και κάποιοι άλλοι emails που δεν είχαν, αλλά το βασικό κείμενο των email ήταν το ίδιο. Έπειτα, οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να βαθμολογήσουν την οικειότητα και το επίπεδο ικανότητας του αποστολέα, βάσει μόνο του περιεχομένου του μηνύματος. Επίσης, τους ζήτησαν να απαντήσουν στο μήνυμα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως, σε αντίθεση με ένα πραγματικό χαμόγελο σε μια πρόσωπο-με-πρόσωπο συνάντηση (το οποίο αυξάνει την αντίληψη που έχουμε για την οικειότητα και την ικανότητα του άλλου), τα emails με χαμογελαστά emoticons γυρίζουν μπούμερανγκ στον αποστολέα. Επίσης, τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι συμμετέχοντες στην έρευνα δεν ήταν ιδιαίτερα πρόθυμοι να μοιραστούν πληροφορίες στις απαντήσεις τους, όταν το αποστολέας χρησιμοποιούσε χαμογελαστό emoticon.

Στο δεύτερο πείραμα, οι ερευνητές συνέκριναν την επίδραση των χαμογελαστών emoticons σε σχέση με τη επίδραση που θα είχαν τα πραγματικά, χαμογελαστά πρόσωπα των αποστολέων τους. Η ερευνητική ομάδα έδειξε στους συμμετέχοντες μια φωτογραφία ενός χαμογελαστού ανθρώπου και μία ενός απαθή ανθρώπου. Έπειτα, τους έδειξαν ένα εργασιακό email που περιείχε χαμογελαστό emoticon.

Οι συμμετέχοντες που είδαν τις φωτογραφίες των χαμογελαστών αποστολέων, τους αξιολόγησαν πως περισσότερο φιλικούς και ικανούς σε σχέση με εκείνους που έδειχναν απαθείς στις φωτογραφίες τους. Ωστόσο, όταν διάβασαν ένα επίσημο εργασιακό email που περιείχε χαμογελαστό emoji, έκριναν τον αποστολέα ως λιγότερο ικανό, ανεξάρτητα από το ποιος ήταν. Η φιλικότητά του δεν έπαιξε κανένα ρόλο στη γνώμη τους.

Οι ερευνητές μελέτησαν επίσης το θέμα του φύλου. Παρότι το φύλο του αποστολέα έμεινε κρυφό στα πειράματα, οι ερευνητές ανακάλυψαν πως οι συμμετέχοντες υπέθεταν πως οι αποστολείς των emails που περιείχαν χαμογελαστά emoticons ήταν γυναίκες.

Και έτσι αποκαλύφθηκε μια διπλή παγίδα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στο χώρο εργασίας, κάθε μέρα: Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Human Resource Management Journal, προκειμένου οι γυναίκες να θεωρούνται επιδραστικές στη δουλειά τους, πρέπει να συμπεριφέρονται όμορφα και να είναι αρεστές από τους υπόλοιπους. Θεωρητικά μιλώντας, ένας τρόπος για να πετύχεις κάτι τέτοιο είναι να στέλνεις χαμηλών τόνων email, χρησιμοποιώντας, ας πούμε, χαμογελαστά emoticon. Αλλά, όπως έδειξε η νέα έρευνα, κάτι τέτοιο μπορεί να γυρίσει εναντίον τους.

Εν κατακλείδι, τα αποτελέσματα δείχνουν πως όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξαρτήτως φύλου, πρέπει να αναθεωρήσουν τη χρήση των emojis όταν στέλνουν ή απαντούν σε επίσημα εργασιακά emails, τουλάχιστον κατά την πρώτη επαφή τους με το άλλο άτομο.

«Προς το παρόν, τουλάχιστον, ένα χαμογελαστό emoji μπορεί να αντικαταστήσει ένα πραγματικό χαμόγελο μόνο στην περίπτωση που γνωρίζουμε προσωπικά τον παραλήπτη», λέει η συγγραφέας της έρευνας, Ella Glikson, του Ben-Gurion University του Ισραήλ. «Στις αρχικές αλληλεπιδράσεις μας, είναι καλύτερο να αποφεύγουμε τα χαμογελαστά emojis, ανεξάρτητα από την ηλικία ή το φύλο», προσθέτει.

Με άλλα λόγια, κρατήστε τα emojis για τα μηνύματα στο κινητό με τους φίλους σας.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε αρχικά στη HuffPost US.